wtorek, 3 stycznia 2012

Google łamie zasadę "nie czynić zła"

Pierwszy wpis w nowym roku i od razu bierzemy się za gorące newsy. Tym razem nadarzyła się okazja, żeby dowalić amerykańskiemu gigantowi. Wpadkę zaliczyła jedna z agencji reklamowych zajmująca się marketingiem Google'a. O co właściwie biega?

Generalnie poszło o sponsorowane wpisy na wielu zagranicznych blogach, które zachwalały przeglądarkę Chrome jako narzędzie do wykorzystania w małych przedsiębiorstwach. Problem w tym, że Google zwyczajnie kupował sobie kliknięcia i opłacało artykuły, które firma uważa za "śmieciowe wyniki w sieci". Za zamieszenie odpowiedzialna jest Unruly zajmująca się marketingiem w Google i wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że niektóre linki na blogach nie posiadały znacznika "nofollow" (i PageRank brał je pod uwagę przy tworzeniu rankingu).

Oczywiście trudno powiedzieć, że cały Google jest zły i wskazać jednoznacznie winnego za taką sytuację. Tego typu wydarzenia dają jednak kolejne argumenty w walce z korporacyjnym gigantem, którego niektórzy się tak panicznie obawiają.

Mnie nurtuje tylko jedno pytanie - czemu mnie nikt nie zapłacił za pisanie o Chrome?

Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...